Monday, October 20, 2008

Ya Allah....Panjangkan la Usia Pemimpin kami ya Allah..

“Sesungguhnya orang yang harus kamu berikan wala’ kamu kepada mereka hanyalah Allah, RasulNya dan orang-orang beriman yang mendirikan solat, menunaikan zakat dan mereka tunduk-patuh (kepada hukum-hakam Allah). Dan sesiapa yang memberikan wala’nya kepada Allah, Rasul dan orang-orang beriman, maka sesungguhnya golongan (yang mendokong agama) Allah itulah yang pasti menang”.........

(al-Maidah: 55)




20 hb. Oktober 1947 adalah tarikh lahir Dato' Seri Tuan Guru Hj Abdul Hadi Awang atau lebih mesra dengan panggilan Ayah Chik.

Pemuda PAS PENGKALAN ARANG mengucapkan selamat hari lahir yang ke 61 buat Dato' Tuan Guru Presiden semoga Allah swt mengurniakan kekuatan dan kesabaran buat Tuan Guru terus memimpin Gerakan Islam ( PAS ) ke arah mendaulatkan Islam di atas muka bumi ini khasnya tanahair kita .



Tuan Guru telah melalui pengalaman yang cukup luas di dalam dan di luar negara bersama dengan kebangkitan ummah menongkah arus tamaddun material dan ideologi Jahiliyyah Modern hari ini .

Jua telah melalui pelbagai pahit maung berdepan karenah ummah dan ahli Gerakan Islam ini dalam proses memimpin dan membentuk mereka , agar lahir sebuah generasi yang berjuang dan merdeka dari penjajahan pemikiran jahiliyyah hari ini .

Kami pemuda PENGKALAN ARANG sangat berbesar hati di atas segala curahan ilmu dan bimbingan pengalaman yang telah Tuan Guru Presiden berikan tanpa jemu dan penat .

Insyaallah , perjuanganmu Tun Guru Presiden akan kami langsungkan sehingga Islam tegak di bumi ini . Semoga kehidupan Tuan Guru presiden sekeluarga diberkati dan dirahmati Allah swt..Amin

No comments: