Monday, February 15, 2010

Kisah PR tidak boleh guna kemudahan awam yg disediakan oleh kerajaan

bising sana sini pasal ramai org-org pembangkang guna memudahan awam tetapi LAWAN kerajaan. bila ada org cakap yg Pembangkang kita TAK boleh guna badan kerajaan (hospital,Tandas dll berkaitan dgn kerajaan)

lalu ustaz pun menjawab dgn kiasan.

Sebuah masjid. Ada imam, ada bilal, ada makmun.

ketika mesyuarat agong pemilihan JK baru..

bermula lah kempen mengempen....pada mulanya, bilal tiada masalah dgn imam sbb imam tidak melanggar syariat..akan tetapi sejak 2 menjak ni, bilal melihat perbezaan cara mengempen yg dilakukan oleh imam. dia banyak belanja AJK masjid dan ahli yg selalu dtg ke masjid. tetapi org lain yg hanya setahun sekali ke masjid tidak pulak dibelanjanya.

melihat akan keadaan itu, bilal pun heboh kan pada JK dan Ahli masjid yg imam cuba merasuah. trpinga-pinga la JK dan ahli. bila imam dapat tahu, melenting la imam tadi lalui berkata-kata dgn mengunakan ilmu yg tidak di ajar oleh Rasulullah.

yeaa bilal, ko sedar tak yang ko selama ini mkn gaji dgn Masjid (kerajaan), apa sal ko nak lawan Aku? nada melenting bila mana dia dpt tahu yg bilal ingin memburukkan nama nya. ko bilal (tiada kuasa) je, aku imam (berkuasa).

ko tak sedar yg ko tu byk guna kemudahan Masjid (kerajaan) gaji ko diberikan oleh masijd (kerajaan). skrg ko nak lawan aku pulak...tak kenang budi langsung. start pada hari ini, ko jgn guna kemudahan yang diberikan oleh pihak masjid!!!

terpinga-pinga bilal tadi bila mendengar imam tadi menjerit dan memberi amaran kepada nya. sebab dia tahu, Masjid hak milik Orang awam walaupun ramai yg tak pergi ke masjid.

sama juga dengan kerajaan.

Kerajaan. Pemimpin, Pembangkang, Rakyat jelata.

Kerajaan dapat sumber dari hasil bumi dan tex rakyat ( tak kira la penyokong UBN @ PR) semua kena bayar, contohnya insuran kereta moto yg cekik rakyat. sekarang ini kita jangan fikir yg Kerajaan tu Milik UMNO...sekarang ni kita wajib anggap Kerajaan tu seperti Masjid. Yang memerintah Kerajaan ni seperti imam yg hanya diamanahkan sahaja. jika tidak memberi kebaikan kepada islam dan rakyat, kita hanya perlu tukar imam. dan segala perbuatan yg kita tentang, bukan kita tentang kerajaan tapi kita tentang umno. KERAJAAN HAK SEMUA KAUM, SEMUA PARTI, SEMUA RAKYAT.

Kerajaan bukan hak mutlak UMNO dan BN.

KITA TUKAR IMAM (Pemimpin UMNO & BN) yang Rasuah, Pencuri harta RAKYAT, penindas Rakyat yang akalnya pendek.

JOM bersama meroboh rangkaian penindas

1 comment:

Ayid said...

Andainya rakyat memahami apa itu kerajaan, UMNO tak akan dapat mengunakan/menyekat PR menggunakan kemudahan awam. Rakyat beranggapan UMNO itu adalah kerajaan. Hakikat nya kerajaan itu adalah rakyat dan di beri mandat kepada UMNO untuk memerintah dan mentadbir Negara