Monday, March 1, 2010

NOH OMAR : Jangan mangsakan RAKYAT

kesan yang ditanggung rakyat dari ketamakan pemimpin dan kroni umno
















Ia di katakan dibuat dari plastik bergred makanan dan ia juga mempunyai cip rfid bagi identifikasi dan di bekalkan oleh LKIM di bawah satu syarikat dinamakan KF marketing Sdn Bhd

1. Tentang penggunaan bahan plastik bergred makanan itu saya rasa tidak penting sangat sebab seperti yang kita tahu plastik hanya akan berubah kandungan kimianya jika terdedah pada suhu tinggi sedangkan tong plastik nih hanya bagi ikan dan ia juga harus di sini dengan ais bagi menyegarkan ikan dalam perjalanan.

2. Cip rfid. Kalau anda hendak tahu cip rfid yang di gunakan hanyalah sebagai indikasi bahawa tong tersebut di bekalkan oleh LKIM dan bukan dari sumber sumber lain yang tidak di iktiraf. Ini bagi memastikan hanya satu pihak sahaja yang mengeluarkan tong tersebut. Dalam buletin utama tadi ada di katakan bahawa cip rfid itu bagi menentukan kandungan dalam tong tersebut dan ini adalah satu penipuan atau boleh saya katakan satu sikap yang ingin memperbodohkan rakyat malaysia.

Cip rfid(radio frequenci identification) adalah satu cip yang kuasanya di bekalkan oleh gelongan wayar yang mengelilingi cip tersebut. Mesen pengimbas mengeluarkan medan elektrik yang akan melintasi gelong wayar dan menjana kuasa bagi cip tersebut dan cip itu akan memancarkan identifikasi berupa serial number bagi di kutip oleh mesin pengimbas.

contoh: kebanyakkan kedai buku besar menggunakan kedah ini bagi memastikan buku tidak dibawa keluar sebelum di bayar.Dan apa bila sudah di bayar rfid tag di ambil dan ini bermakna buku itu sudah melalui kaedah pembayaran di kauanter.

3. KF marketing Sdn Bhd adalah syarikat yang mengedarkan tong plastik berinsulasi ini. Dari mana datangnya syarikat ini.

Quote:
Syarikat KF Marketing Sdn.Bhd.

Syarikat KF Marketing Sdn.Bhd. telah ditubuhkan pada 9 Oktober 2004 dan memulakan operasinya pada 1 Disember 2005. Ia adalah sebuah syarikat milik penuh bumiputera dan merupakan sebuah syarikat yang berdaftar dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia. Ia adalah syarikat usahasama NEKMAT dengan Majuikan Sdn.Bhd, Konsortium Pasar Borong Sdn.Bhd, Ace Roto Moulding Sdn.Bhd, Persatuan Nelayan Negeri Kedah, Perak, Kelantan dan Perlis.

Perniagaan utama Syarikat KF Marketing Sdn.Bhd. adalah membekalkan Kotak Fiber iaitu Kotak Ikan Berinsulasi LKIM kepada pembekal, pemborong, pengimport dan pengeskport ikan serta kepada nelayan-nelayan.

Objektif syarikat ini adalah untuk menjadi pembekal, pengimport, pengeskport serta memasarkan kotak ikan berinsulasi LKIM ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak serta Thailand dan Indonesia


jika anda ingin mengetahui syarikat mana yang membuat tong plastik tersebut anda harus google Ace Roto Moulding Sdn.Bhd
Ace Roto Moulding Sdn.Bhd adalah anak syarikat kepada Salwan Corporation seperti yang tertera di laman syarikat

Quote:

http://www.salwan.com.my/corporate_business%20areas.htm
Salwan Corporation Berhad focuses on four major business areas which include Manufacturing, Technology, Properties and International Marketing.

Manufacturing has been the Group's core business since 1995. The group consists of Ace Polymers (M) Sdn Bhd, Ace Polymers Industries Sdn Bhd and Ace Roto Moulding Sdn Bhd.


bagi mengetahui sapakah ahli lembaga pengarah syarikat salwan corp anda boleh lah kelaman berikut.
http://www.salwan.com.my/corporate_directors.htm

No comments: